Yemek Menüsü
Kampusler > Ümraniye Çamlık > İLKOKUL
ÜMRANİYE ÇAMLIK
İLKOKUL

BİLİM VE TEKNOLOJİ

MAKER TEKNOLOJİ FABRİKASI
Sevinç Koleji olarak dünyada yenilikleri takip ederek, uyguluyor, öğrencilerimizi Maker Atölyeleri ile buluşturuyoruz. Öğrencilerimiz Maker Teknoloji Fabrikasında robotlar, büstler, uçaklar, 3D tasarımlar, arabalar ve hayal ettikleri tüm ürünleri hayata geçiriyor; bilgisayar, teknoloji ve mühendislik gibi alanlarla tanışıyorlar. İlkokul kademesinde yaş grubuna özel hazırladığımız programlar ile öğrencilerimizin robotik, kodlama gibi çeşitli alanlarda Maker kültürünün temelini öğrenmesini sağlıyoruz. Maker Teknoloji Fabrikasında İlkokul kademesinde öğrencilerimiz, Temel Elektronik ve Kodlama Atölyesi ile geleceğin dilinin algoritmik yapısını oyun formatında işlerken, elektronik dünyaya giriş yapıyorlar. Öğrencilerimiz, Makey Makey Atölyesi, Robot Tasarım ve Kodlama Atölyesi ile hayal güçlerini çalıştırarak üretebildikleri araçları kullanmayı öğreniyor, 3 Boyutlu Tasarım ve Ürün Geliştirmesi Atölyesi ile kendi projeleri için ürün prototipleri üretebiliyor.

STEAM
Science, Technology,  Engineering, Arts, Mathematics kelimelerinin baş harflerinden oluşan STEAM; bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik alanlarını birlikte kullanılması ile öğrencilere üretim odaklı eğitim imkanı sunuyor.

Sevinç Koleji olarak STEAM uygulamalarımız ile İlkokul seviyesinde, farklı disiplinleri birleştirerek öğrencilerimize hayal ettikleri projeleri ürüne dönüştürme becerisi kazandırıyor, tasarım odaklı düşünme,  yaratıcılık, inovasyon gibi 21. Yüzyıl becerilerini de edindiriyoruz.

Teoride edinilen bilgileri uygulamaya geçirme imkanı sunan STEAM programımız, öğrencilerimizin merak ederek, sorgulayarak, deneyimleyerek oluşturdukları projeler ile hedeflediğimiz kazanımları kalıcı olarak öğrenmelerini sağlıyor. Günlük yaşamlarında yaratıcı çözümler sunabilen, üretimi alışkanlık edinmiş bireyler yetiştirmek amacı ile gerçekleştirdiğimiz STEAM uygulamalarımız ile öğrencilerimiz tasarımlarını basit elektrik devresi ile birleştirdikleri gece lambalarından, atık malzemeleri devre elemanları ve motorlar ile birleştirdikleri temizlik robotlarına kadar bir çok projeyi derslerimize entegre ederek gerçekleştiriyoruz.

LEGO ROBOTİK
Sevinç Koleji olarak öğrencilerimizi yarının dünyasına bugünden hazırlıyor, dünyanın her yerinde başarıya ulaşabilecek ve farklılık yaratan bireyleri, 21. yüzyıl becerilerini destekleyen, yaratıcılık, inovasyon ve problem çözme becerilerini geliştiren Lego Robotik Programı ile yetiştiriyoruz. Öğrencilerimiz anaokulu seviyesinden 12. Sınıfa tüm kademeler de, kendi yaş gruplarına uygun Lego Education ve Robotik setleri ile çalışarak kendi robotlarını tasarlama ve görevlendirme imkanı sağlıyoruz. İlkokul kademesinde öğrencilerimiz, Story Starter setleri ile yaratıcılıklarını geliştirdikleri çalışmalar yaparken WEDO setleri ile kodlayabildikleri robot tasarımlarını projeye dönüştürebiliyor. Her yıl Bilim Kahramanları Derneği tarafından düzenlenen Junior First Lego League Turnuvalarına katılan Sevinç Koleji öğrencileri, turnuva değerlerine uygun kazanımları elde ediyor. Öğrencilerimiz, yenilikçilik, yaratıcılık, ekip çalışması ve zaman yönetimi değerlerini, Lego Robotik projelerini tamamlayıp sunarak öğreniyorlar.

 

KODLAMA
Anaokulundan itibaren 12.Sınıfa kadar yaş seviyelerine uygun, en güncel programlama dilleri ile kodlama eğitimi veriyoruz. Kodlama eğitimi ile öğrencilerimiz 21. yüzyıl becerilerinin en önemli gereksinimlerinden dijital okur yazarlık, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini kazanıyor. Teknoloji tüketiminden teknoloji üretimine geçmeleri için öğrencilerimize sunduğumuz kodlama programı ile geleceğin bilim dünyasına yön verecek bireyler yetiştiriyoruz. Öğrencilerimiz ilkokul 1. ve 2. Sınıf seviyelerinde Code ve Scratch programlarında oyunlaştırma ve kodlama dillerinin temel fonksiyonlarını öğrenirken 3. ve 4. Sınıf seviyelerinde Kodu Game Lab ve Scratch programları ile kendi oyunlarını yazarak hem mühendislik alanına ilk adımlarını atıyorlar hem de yaratıcılıklarını geliştirebiliyorlar.